Tredje gången gillt

Jag trodde aldrig att jag skulle stå här. Med tre misslyckade IVF behandlingar i ryggsäcken och där ett "det kommer att ordna sig" inte alls känns som vår verklighet. 

Vi fick dåliga besked lite gradvis inför och under den här behandlingen. Det var små chanser och som en röd tråd genom vår resa så hade vi verkligen inte oddsen på vår sida. 

Ändå hoppades vi, som vanligt. Ändå trodde vi att det kanske skulle gå. Jag minns att jag tänkte att om vi lyckas så blir det en jävligt bra historia att berätta. Hur vårt barn blev till fast det nästan inte kunde gå. Som ett litet mirakel. 

Men utan mirakel står vi kvar. Jag känner mig som en stukad människa. Kantstött och trasig fast det inte syns utanpå. Helt jävla misslyckad. Har svårare för att hantera andras kommentarer och goda råd. Allting svider inombords och jag måste alltid backa två steg och tänka att folk menar väl. Jag bär liksom min ofrivilliga barnlöshet som tunga ytterkläder och vart jag än vänder mig svämmar världen fullkomligt över av andras barn och fina graviditeter. 

Så nu ger vi upp. Inte för alltid men för ett litet tag. För att någon dag framöver orka fortsätta.

Kommentarer
Anonym säger:

VARM styrkekram till er <3

2016-04-13 | 21:45:01
Anonym säger:

❤️

2016-04-14 | 13:17:37
Carro b säger:

Fy sjutton vad tufft! Tänker på er! Vill ni komma hit och hänga och bara vara "som vanligt" är ni alltid välkomna! Ni är givetvis även välkomna om ni vill komma hit och bryta ihop, men poängen är att det är ni som bestämmer. Alla andras tankar och åsikter kan de hålla för sig själva. Kram!

2016-04-14 | 15:53:15
❤️❤️❤️ säger:

❤️❤️❤️

2016-04-14 | 21:46:06
Svärmor säger:

❤️❤️❤️

2016-04-18 | 17:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback