24. Önskan

Dagen efter EU-valet är min önskan att vi inte ska hata varandra. Att vi inte ska bära på så mycket fördomar och rädslor för vad som är annorlunda för mig. Min önskan är också att folk som uppenbarligen bor i min närhet skulle läst lite längre ner på hemsidan och tänkt ett varv extra innan de kryssade för valrutan i går. 
Jag vet att Kärra är ett område till största del bosatt av svenskfödda personer och att invandrare ses som något negativt. Men svaret är inte att rösta på ett parti som står för främlingsfientlighet, homofobi och hat mot utsatta grupper. Tänk på all skit som kommer med på köpet. Okunskap, inskränkthet, kränkande beteende..
Är det här personer som ska representera Sverige? 

Jag flyttade från Backa då jag uppfattade området som något jag inte ville att mina ev. framtida barn skulle växa upp i. Dagar som dessa funderar jag på om jag valde rätt. Ska mina framtida barn istället gå på dagis med barn som måste växa upp i hem fullt av åsikter som dessa. Sorgligt och helt fel. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback