20. Semester

Längtan efter semester är stor! Det börjar kännas i kropp och knopp att man behöver en paus. Man känner av att det är på gång men ack så lång tid kvar...

För att göra längtan ännu lite värre bokade vi in en resa förra veckan och toppde det hela med en spaweekend från Mikael på min födelsedag. 

Vi startar hela semestern med ett bröllop. Min bror och hans Carolin ska efter 10 år gifta sig. Hela släkten kommer hit från Norge och vi får några dagar tillsammans. Det ser jag verkligen fram emot. 

Några dagar senare åker vi till älskade Stocholm och njuter av allt från förr. Långholmen, goda vänner och surdegsbullar på Söder! 
Därifrån flyger vi till Barcelona och gör staden osäker i 3 dagar. Höjdpunkten på semestern tror jag! Ska bli underbart att få komma tillbaka till en av mina favoritstäder. Vi har hyrt en jättefin liten lägenhet och listan över to-do är redan lång! 
Sen landar vi hemma i några dagar innan vi tar tåget till Halmstad och hotell Tylösand. Där väntar spa, stand up, god mat och förhoppningsvis strandhäng. 
Resterande dagar ska tillbringas på hemmaplan vilket är ett önskemål efter fullplanerad semester i fjol. Då minns jag dagarna här hemma som bäst. 

Känns som att årets semester kommer att bli toppen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback