Crossfit Halmstad Throwdown

I fredags packade vi väskorna och åkte ner till Hamlstad för att Mikael skulle vara med i sin första Crossfittävling. Lyxade till det lite och sov en natt på hotell för att kunna vakna utvilade på lördagen. 
Mikael hade genomgång tidigt så jag fick frossa i hotellfrukost i min ensamhet. Riktigt mysigt med bara mig själv. 
Mikael kämpade på riktigt bra och jag var skitnervös där jag satt uppe bland mina klubbkamrater på läktaren. Första delen gick bra men det är plågsamt att se någon vara så trött så att det gör ont. Andra delen var ett gäng tunga luft och Mikael la på riktigt mycket sista lyftet och fick inte upp den. Mitt hjärta sjönk och jag tänkte att nu är det över. Så 10 sekunder innan klockan ringer så lyfter han upp stången igen och fick den till slut över huvudet. Vid det laget var jag i upplösningatillstånd. 
Personbästa på 75 kg! 

Riktigt rolig upplevelse som jag dessutom fick dela med Marie och Terre som åkt ner för att heja! Hoppas på fler tävlingar framöver så länge jag inte behöver vara med : ) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback