Dumplings

img_6954 (MMS)

Dagen har tillbringats på stan i Stockholms olika delar. Först åkte vi på loppis innan jag förstod att jag behöver nog inget (och allt jag ändå ville ha var så dyrt) sen drog vi till Söder och åt på Mormors dumplings. Har velat testa det ganska länge men det har inte blivit av, dumplings är ångkokta kinesiska degknyten med fyllning som doppas i soja och vinäger. Valde 4 olika smaker (med biff, kyckling och räkor), vissa var goda men några var lite för smaklösa. De sista gick inte ner då konsistensen växte lite i munnen mot slutet men som tur var har Mikael inte samma krav : ) Kan tänka mig att prova det igen då jag tror det är som sushi, det krävs några försök. Nu sitter vi och tar en kaffe samtidigt som snön faller utanför. Mys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback