Dag 11 – Mina syskon

Jag har en bror som heter Dan och som är 3 år äldre än mig. Han bor utanför Göteborg på en ö som heter Björkö med sin lilla familj bestående av hans tjej Carolin och min brorsdotter Elin 3 år gammal. Min bror och jag är väldigt olika som personer men jag jag har en bild på oss två tillsammans tagen för några år sedan och till och med jag ser att vi är lika till utseendet. Han är som min pappa en ganska tystlåten figur när han är med mig (misstänker att han vänner ser honom annorlunda) men också en enkel person med stark integritet. När vi växte upp så umgicks vi aldrig, det var precis lite för lång tid oss emellan för att hamna i samma gäng. Och medans jag var en av handbolltjejerna och höll på med idrott så åkte brorsan runt med moppegänget. Vi har alltid varit olika, han var alltid så ordentlig och rädd om sina saker medans jag klippte håret av varenda liten docka jag fick. Nu idag ses vi även allt för sällan men sånt är livet. Dan håller för tillfället på att bygga ett hus ute på Björkö och jag är så imponerad av vad han kan och att han orkar med. Jag ser med spänning fram emot att få åka dit till sommaren och se hur långt han kommit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback