Jag och Fran

Idag har jag kört mitt andra PT pass med Eric. Han är ju helt såld på Crossfit vilket är en träningsform från USA där man kör en massa saker som är så långt ifrån det som jag någonsin skulle kunna se mig själv utföra. Men nu betalar jag honom för att tvinga mig att göra just detta =) Det är psykisk jobbigt för mig att gå ner till avdelningen med de fria vikterna där jag förrut brukade rusa förbi för jag tycker det är så läskigt med alla muskelknuttar som ligger och skriker, spottar och fräser. Men det är där jag hänger nu för tiden, jag fräser lika mycket som de andra och har även upptäckt att jag svär fruktansvärt när jag försöker med all min kraft att lyfta rummets minsta vikter. Svårdomarna bara sprutar ut och sen skriker jag alltid förlåt i samma veva. Kan tänka mig att det låter ganska komiskt men jag är så inne i att försöka få min kropp att genomföra det den ska så jag kan inte hejda det.

De flesta "Workout of the day" som vi kör är olika övningar i repetitioner på tid som jag ska lära mig för att sen kunna göra själv så småningom.

Det här gjorde jag idag (av någon anledning ha det döpt övningarna i olika kvinnonamn och dagens övning heter Fran)




Kan ju tilläggas att jag hade inte riktigt så mycket vikt på stången och att jag fick lov att stå på en låda för att kunna komma upp med hakan över stången på hoppen men jag gjorde det =) Först 21 repetioner av lyft och hopp och sen ytterligare 15 och sist 9. Fy fan säger jag bara!! Nu kan jag inte lyfta armarna över huvudet och jag funderar på om man kan sjukskriva sig på grund av träningsvärk...?

Inte nog med att det känns att jag har tränat, det syns också. När jag skulle duscha så upptäckte jag att jag har två blåmärken under halsen där stången tagit emot. Fan va rå jag är med märken och men efter min workout! =)




Kommentarer
Cilla säger:

Haha du är bäst Cicci!

2011-01-18 | 10:51:42
Bloggadress: http://cillasaxplock.blogspot.com
Emma säger:

Fasiken vad Bad Ass med såna blåmärken! Go hard or go home! Grymt bra jobbat! Man kanske skulle investera i en PT :)

2011-01-18 | 16:51:51
Bloggadress: http://emmath.blogg.se/
Terre säger:

Grym du är gumman! Tror att jag måste skaffa PT jag oxå nu när du å Morran har varsin, vill ju kunna ligga på stranden bredvid er utan att behöva skyla mig :p

puss puss

2011-01-18 | 22:04:27
Bloggadress: http://sessantessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback