Julmat påväg upp...

img_5786 (MMS)

Någon sa att det är inte det du äter mellan jul och nyår som är problemet utan det mellan nyår och jul. Jag har ätit med gott samvete men tänkte att jag även skulle träna med samma goda samvete. Har varit sjuk innan jul och kom inte riktigt igång med träningen (min utmaning på 30 pass innan nyår är förlorad) men på dopparedagen tog jag mig en löpttur här hemma. Fy fan det var bland det värsta jag gjort på länge! Vad har hänt? Två veckors förkylning och några lussekatter kan ju inte tagit min kondis helt..? I julklapp fick jag de snyggaste springkläder i Sverige så fullt utrustad gav jag mig ut igen idag Efter en kilometer ger mig kropp upp som en trotsig 3 åring och deklarerar att detta går jag inte med på. Lungorna kryper i hop som två russin, håll infinner sig på fyra ställen, benen bränner och halsen svider. Jag är tvungen att gå i uppförsbackarna och den mentala delen får sig en törn. Samtidigt är damen i hörlurarna (RunKeeper) vänlig att informera mig om att det går bara långsammare och långsammare. Nu en timme efter de plågsamma 6 km känner jag att kroppen börja återhämta sig och börjar undra om det är värt det..?


Kommentarer
Carro Lager säger:

Härlig du e Cicci, men du har så rätt. Herregud vad man tappar på så kort tid, men du verkar ändå inte låta det stoppa dig.

Fint kort på dig förresten, ser ut att må gott :)

Kul å se Kärrahus i bakgrunden :)

Ha de supergott, kramen

2011-12-25 | 18:20:50
Cilla säger:

Ja det är värt det!

Fasra själv inför mitt första träningspass imorgon efter en veckas frånvaro... huh! Det går snabbt tillbaka det där med kondis och ork!

2011-12-25 | 18:44:47
Bloggadress: http://www.cillasaxplock.blogspot.com
Cicci säger:

Det kan vara något med luften i Blå spåret =) Ge upp är ju inte ett alternativ men jag längtar inte direkt till i morgon när det är dags igen... =S

2011-12-26 | 10:58:51
Carro Lager säger:

Hehe, helt rätt Cicci! Fan jag å blå spåret e inte riktigt helt överrens än. Den sista backen innan alla nedförsbackar tar ju kål på mig!! Att promenixa åt "fel håll" är typ inga problem längre, men springa, fyyy faan!! Gott att fu ändå gick påt det igen :)

Hur länge är du hemma?!

2011-12-26 | 20:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback