Underbara helg!

Har haft en helt underbar helg! I fredgas blev jag överraskad när både Mikael, hans mamma och lillebror dök upp på jobbet. De hade åkt hit till Stockholm i all hemlighet och inte bara räddade de mig från den sista halvtimmen på jobbet som sniglade sig fram utan bjöd även på en väldigt mysig kväll på stan med familjen Rangfeldt, mycket uppskattat! Vaknade i ottan i lördags och var helt utvilad (bara ÄLSKAR när det händer) så efter frukost gav sig jag och Mikael ut på stan för en dag bara han och jag. Vi strosade runt större delen av Södermalm, käkade lunch på Amina (godaste grilltallriken!), försökte fynda på loppis och gick vilse lite här och där. Vi hittade efter mycket om och men Fåfängan som Mikael så länge velat gå till. Det är ett fik på toppen av ett berg som bjuder på utsikt över näst intill hela Stockholm city. Fikat var sådär så det blir nog inget återbesök dock. Väl där ramlade jag in på en hemsida som säljer gamla möbler i närheten så vi promenerade bort till Hammarbysjöstad. Där hittade jag en loppispärla som fick mig att flina non stop i säkert en timma efteråt (bilder på fynden kommer när de är färdigmålade).

 

Sen åkte vi hem och hade vår alldeles egna lilla kräftskiva. Den blev så lyckad och var så god att vi båda två nog var lite förvånade över resultatet =) Tack för en underbar dag älskling!

 

Idag har jag bara målat, tvättat och söndagsmyst själv när Mikael jobbat. Bästa helgen!


Kommentarer
lisa säger:

JAg vill ha pajreceptet! Något du får räkna med om du bloggar efter god och nyttig mat =) Kramar

2011-08-15 | 08:53:28
Bloggadress: http://lisasgodbitar.blogg.se/
maria säger:

vilken mys!

2011-08-15 | 09:47:41
Bloggadress: http://mippy.blogg.se/
Carro Lager säger:

Lät som en jätte härlig å mysig helg Cicci.. Underbart!!

2011-08-15 | 09:58:54
Cicci säger:

Nu har jag skickat receptet till dig (som nog egentligen inte är ett recept utan mer lite spontant ihopkast) Räkorna intogs för övrigt på Oopsies, lite misslyckade men ok till smaken. Jag vispade nog inte äggvitorna tillräckligt länge. Får ge det en till chans framöver...

2011-08-15 | 16:20:20
Therés säger:

Fina ni!

2011-08-15 | 17:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback