Mot sprutorna!

Här ser ni min nya vän som jag bekantar mig med tre gånger per dag. Startade behandlingen förra veckan och har mått väldigt bra. Varit så lättad och tacksam att jag fick lov att vara och fungera en hel vecka utan kraftigare biverkningar. Jag var beredd på så mycket värre så har verkligen njutit och känt mig glad och positiv.
Sedan i helgen är jag inte lika kaxig men har förstått att det är helt naturligt. Nu kantas vardagen av yrsel, illamående och en trötthet som jag inte kännt förut. Kroppen envisas samtidigt med att ligga på två-tre grader för varmt vilket gör att jag får de berömda tantsvallningarna. Men jag brukar tar några minuter och tänkta att jag är i ett exotiskt varmt land vilket brukar få mig att le. Inte alla som får minisemester några gånger varje dag! 

Idag har jag varit hemma från jobbet på grund av yrseln vilket jag har dubbla känslor över. Jag måste försöka vänja mig att må såhär samtidigt som jag inte riktigt känner att jag kan hantera att arbeta i detta tillståndet. Tycker det är obehagligt att få yrselattacker och illamående när jag inte riktigt har möjlighet att göra det som gör det bättre, nämligen lägga mig ner och vila. 

Men i veckan börjar jag med mina injektioner genom sprutor och då har jag hört att det blir bättre. Sprutorna stoppar nedregleringen som pågår i min kropp och får den att förhoppningsvis att producera massa fina ägg.

Så nu ser vi fram emot sprutorna! : ) Måste vara första gången i livet...

Kommentarer
Carro B säger:

Klart du inte ska jobba när du mår dåligt! Det är så jäkla typiskt att kvinnor ska klara av en massa åkommor men ändå göra allt som annars krävs. Hade en man haft samma symptom som kommer med ivf eller graviditet hade han aldrig jobbat. Bara för att en graviditet leder till något positivt och "självvalt" ska man inte behöva plåga sig mer än någon annan hade gjort med samma krämpor, men inte på väg till en graviditet. Så bra att du vilar och låter måendet styra!

2015-09-22 | 11:33:39
Rebecka säger:

Bra att du är hemma Cicci. Yrsel är verkligen obehagligt och varför ska du härda ut för att det är kortvarigt. Nä, bra beslut och heja dig! Håller tummarna för massor av ägg!

2015-09-23 | 10:01:14
Anonym säger:

Jag hör er! <3 Gör mitt bästa för att tänka på mig själv. Fått några bra dagar i veckan så det känns skönt.
Cicci

2015-09-25 | 22:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback