Bekvämlighetszonen

För att utvecklas och lära sig nya saker om sig själv så måste man traska utanför sin bekvämlighetszon. Man måste ibland utsätta sig för saker som är jobbiga/läskiga/jag-vill-helst-inte. 

Jag tror det är så man blir en mer stabil person, avslappnad och medveten om sig själv. Men först måste man ju göra det där jobbiga för att få alla positiva erfarenheter. 

Förra året tävlade jag i Crossfit för första gången. Jag kom sist och knäcktes faktiskt lite mentalt. Men jag lärde mig också att jag vågar och jag kan! Jag var sjukt stolt över mig själv mitt i all "Oh, shit jag kom sist! : (" 

Nu står jag här igen och behöver gå utanför zonen. Jag behöver något att sträva mot och lägga mina tankar på men framför allt behöver jag känna mig nervös/rädd/stolt över mig själv. Så den 12 december kör vi igen! Den här gången har jag en fin vän att stötta mig emot och som kommer kämpa med mig. Team Ångest debuterar i Vaghallen Crossfits årliga Lucia BattleNu kör vi! 

Kommentarer
Svärmor säger:

Heja Cicci, vi kommer och hejar på dej (och Mikael) du är tuff 😘

Svar: Tack! 😘
Cicci

2015-11-05 | 10:37:36
Sofia säger:

Heja dig!!! Du är grymmare än vad du tror, tro på dig själv 😘😘😘

2015-11-06 | 19:58:09
Sofia säger:

Heja dig!!! Du är grymmare än vad du tror, tro på dig själv 😘😘😘

Svar: Tack gumman!
Cicci

2015-11-06 | 19:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback