Duktig flicka!

Hela min uppväxt har jag gått till tandläkaren med ett stort leende. Jag behövde nämligen bara gapa och så fick jag en klapp på huvudet och ett klistermärke. Inga hål i denna mun. När man blir vuxen blir det här med tandläkaren något annat då man måste betala för att gapa och ångesten är stor varje gång. Tänk om min tandtur har försvunnit och det ska bli dyrt. Tyckte mina visdomständer såg missfärgade ut och slutsatsen i mitt huvud var de värsta (fick för mig att de börjat ruttna eller något)! Så ångesten var total i morse och jag såg tusenlapparna flyga när jag slog mig ner i folktandvårdens stol. Usch för tandläkaren! (Hon som person var en riktigt trevlig prick men allt annat...)

Men hon skrapade lite och konstaterade att det är inget farligt utan polerade bort det fula. Fick nästan en klapp på huvudet så fina var mina tänder (dock inget klistermärke) och med en nota på ynka 250:- gick jag glatt därifrån. Det kanske inte är så illa att gå till tandläkaren trots allt..! : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback