Med lätta steg

Tog en tidig joggingtur i morse innan frukost. Nu tänker säkert en del av er "jobbig hon är som inte bara kan koppla av på semestern" Men faktum är att just semestern är en helt självklar tid att träna på om man frågar mig.

Tisdag eftermiddag. Trött som fan och helt slut i huvudet efter en dag på jobbet. Skynda hem och försöka komma ut innan hungern och mörkret tar över mig och Stockholm. Hela kroppen skriker "lägg dig i soffan!" Men jag vet att jag måste. På tunnelbanan till Årstaviken är jag på väg av tre gånger men vinner sist över mina demoner. Oroar mig för att jag har för lite kläder på mig när jag känner den råa vinden och börjar den tunga rundan. Kämpar i uppförsbackarna och blir omsprungen igen och igen. Jobbet maler i huvudet på mig och jag har svårt att slappna av. Sista biten är för tung men väl framme måste jag ändå skynda mig upp och hem så jag inte blir förkyld. Väl hemma orkar jag inte fixa mat så kokar två ägg och trycker i mig en banan. Äntligen färdig!

Morgon i Turkiet. Vaknar utvilad runt 07.30 ligger och drar mig innan jag till sist drar på mig tunna kläder, grabbar tag i skorna och möter städerskan på väg ut. Hotellet ligger öde förutom ett fåtal morgonpigga. Solen har kommit en bit upp på himlen men det är fortfarande lite morgondis så optimalt för en löptur. Väl nere på stranden slänger jag av mig skorna och börja springa längs med vattnet barfota. Springer om en gubbe och ler så stort att han måste tro att jag är lite tokig. Jag och havet leker tafatt men ibland blir jag lite för kaxig och det ljumna vattnet stänker upp. Funderar över varför ingen har ring och frågat varför jag vill vara med i nya Baywatch (är ju helt klockren!) Solen värmer skönt i ryggen och jag springer med lätthet i 20 min innan det är dags att vända. Väl hemma känner jag mig pigg och helt klar i huvudet på tankar. Slår mig ner och blir serverad en omelett och yoghurt med färska frukter.

Som sagt, träna på semestern känns inte så dumt. Nu ligger jag och tar igen mig lite och idag tänker jag njuta extra av dessertbordet =)

 


Kommentarer
Carro Lager säger:

Tycker du gör helt rätt i det du gör.. synd att man känner att man måste förklara sig bara! Hoppas ni har det riktigt gott i värmen, kramen

2011-10-16 | 20:17:41
Bloggadress: http://carolinelager.blogg.se/
Cicci säger:

Ähh, det känner jag nog inte. Vet själv att jag tycker folk är överambitiösa ibland. Det var nog mest som en rolig grej! =)

2011-10-16 | 20:44:18
Rebecka säger:

Klart att man ska träna på sin semester, håller helt med dig. Är helt klart avundsjuk och hade gärna solat, tränat och ätit med dig <3

2011-10-18 | 19:56:17
Cilla säger:

Gaaaaahhh vad härligt det låter!!!

2011-10-24 | 09:01:42
Bloggadress: http://www.cillasaxplock.blogspot.com
lisa säger:

Bästa tipset! funkade det att springa utan skor? Försöker packa så lite som möjligt. 2 barnvagnar, bärsela, barnmat, kläder till 4 pers...lite trångt som det är =) kram

2011-11-23 | 20:43:50
Bloggadress: http://lisasgodbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback