Bara lyckliga inlägg

Folk gillar verkligen inte ledsna människor. Om dom frågar hur man mår och man råkade vara ärlig så blir det direkt lite dålig stämning. Till och med här på bloggen blir det färre läsare om man skriver ledsna saker. Jag håller mig iallafall någorlunda under dagarna när jag är på jobbet och försöker att inte visa vad jag verkligen känner och grinar gör jag typ var och varannan dag men bara hemma (stackars Mikael). Den enda som genomskådar mig är min arbetskamarat Gülcan, hon sa häromdagen att det är ingen idé att jag säger att allt är okej för hon ser direkt att jag ljuger. Lite skönt faktiskt, är glad att hon känner mig så väl. Konstigt att jag har blivit så påverkad av hela den här bostadskarusellen, kanske för att det bara är toppen av isberget och att jag nu kom till en liten gräns. Alla tror att jag längtar hem men det finns saker jag valt att inte dela med mig av här som hänt under vintern och de sista månaderna har helt enkelt varit sjukt jobbiga. Gårdagens besked från hyresvärden var att vi kommer inte bli hemlösa men att de vill att vi hittar något annat så snabbt det bara går (typ igår). Att söka lägenhet i denna staden tär på en enormt, känns som jag säljer mig själv för billigaste peng och den lilla värdighet man har sinar. Att tigga runt för en plats att bo är alltså ingen höjdare. Men sen när vi väl får något ordentligt kommer vi nog uppsakatta vårt hem mer än de flesta. Idag hände ändå saker som värmer så gott i hjärtat









Jag tycker så mycket om er! Tack

Kommentarer
Marie säger:

Tycker sååå mycket om dig vännen. Även om jag längtar varje dag efter dig, och vill varje dag att ni skall flytta tillbaka till Gbg, så vill jag även att ni blir kvar i Sthlm så Mikael får sin utbildning.

Skall göra så gott jag kan för att hjälpa er hitta en lägenhet. Massa massa kärlek och kramar

2011-02-25 | 08:18:16
Bloggadress: http://momarorie.blogg.se/
lisa säger:

Önskar så man kunde hjälpa er på något sätt =( Slängt ut lite krokar till de få jag känner i stockholm men ingen tur än så länge tyvärr. Håller tummarna för er! Kram

2011-02-25 | 08:39:59
Bloggadress: http://lisasgodbitar.blogg.se/
Cicci säger:

Även om jag uppskattar att ni hör er runt om ledig lägenhet till oss så är det viktigaste att ni bara finns där. Ibland känns ni så långt borta men jag måste bara bli påmind om att jag inte är ensam här borta =) Är så tacksam för att ni finns, kram!

2011-02-25 | 21:02:47
Bloggadress: http://cicciochstockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback