Vilse i skogen...

Om man ska gå ut och springa i ett område som man inte har så mycket kännedom om finns det några saker man bör tänka på så att man inte behöver springa runt i skogen i en och en halv timme efter att man egentligen är klar med joggingturen.

1. Ladda alltid mobilen så att du kan ringa efter hjälp eller faktiskt kan använda GPS:en som finns i.

3.Ta inte en "genväg" utan håll dig till den upplysta vägen.

2. Ring inte Mikael i ren panik och grina, det skapar en viss oro.

3. Ta alltid hand om ditt egna tunnelbanekort när ni ger er ut så att när en kontrollant kommer på tvärbanan så slipper du gråta för honom också för att slippa böter.

4. Ta med egna nycklar och lär din kära sambo att alltid åka hem när man kommer ifrån varann så slipper du fråga främmande människor om du kan få låna deras mobil för att spåra honom.

Har lärt mig en hel del ikväll...

När det var som värst och jag befann mig mitt inne i Nackareservatet totalt vilse i skymningen så stannade jag upp och tog ett kort (haha, vet att jag är konstig)

Totalt, jätte vilse...


Kommentarer
Terre säger:

Men gumman, hjääälp!!!

Även om du säkert lärt av dina misstag (dom va ju en del) så snäääälla håll dig inne till på fredag åtminstone... vill att du kommer hem!!! pussa!!!

2010-09-08 | 22:52:47
Bloggadress: http://sessantessan.blogg.se/
maria sandin säger:

herregud, det var ju tokigt. skönt att du kom hem välbehållen! var försiktig!

2010-09-09 | 01:57:53
s säger:

kram kram förlåt men jag fnissade lite åt ditt blogg inlägg

2010-09-09 | 09:37:37
Bloggadress: http://dii.blogg.se/
Anonym säger:

Usch jag hade blivit liv rädd...Din stackare tur att du kom hem tillslut Puh!!

Kanske kan börja med små rundor i dags ljus innan du ger dig ut vännen!! Var försiktig. Kram*

2010-09-09 | 20:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback