Prikestolen, bolten & vi

Vilken helg vi haft! Så intensiv, rolig och full av intryck.

Suget att vandra upp på Preikestolen och Kjeragbolten hängde kvar efter att vi inte hann med dem i somras. Så vi bestämde oss för en weekend innan vandringssäsongen tog slut. Vi hade turen med att få med oss Lisa på resan vilket gjorde det hela lite extra roligt.

Vi tog nattåget från Oslo till Stavanger. Väl framme väntade hotellfrukost innan vi begav oss mot Preikestolen. En lättare vandring upp till den kända stenplatån.

Väl uppe kom dimman precis när vi nått toppen. Regnet öste ner och jag surade för att utsikten försvunnit precis framför mina ögon. Men efter ca 1 timmes väntan försvann dimman lika fort som den kom. Och fram kom en utsikt av världsklass

Sen var det bara att åka hem och sova för att orka upp till nästa dag äventyr. Kjeragbolten.

Såhär i efterhand kan jag inte förstå att jag gick ut på den där stenen. Får lite svindel när jag tittar på bilden. Men jag gjorde det!

Nu är vandring i Norge slut för i år och planerna på att fortsätta utforska detta fantastiska land fortsätter.

Härligt å ha med dig på resan Lisa, det gör vi om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback