Nordic IVF Göteborg

I våras lämnade vi Sahlgrenska med mycket känslor och oro inför framtiden. Det kändes som vår läkare gett upp hoppet för att det skulle lösa sig för oss i och med tre misslyckade behandlingar vi gjort hos dem. De pratade om helt alternativ för att bli en familj än vi var redo för.

Så istället sökte vi oss till en privat klinik för att få ett andra utlåtande och för att få veta hur vi skulle gå vidare. Jag kollade runt lite och valet föll på Nordic IVF Göteborg. Såhär i efterhand kan jag inte riktigt säga varför jag valde den förutom att det kändes rätt.

Vid första samtalet precis innan sommaren fick vi ett underbart bemötande där vår nya läkare tog sig tid att lyssna men också förklara utförligt varför vissa saker hade blivit som det blev och hur vi kunde gå vidare. Visst känns det att man betalar för en service för hittills har allting varit mycket, mycket bättre än den offentliga vården. På kliniken känner jag mig sedd och att det just nu är vår läkartid som räknas. Känslan av "löpande band" som ofta uppstod på Sahlgrenska är helt borta.

Nu hoppas vi bara att denna positiva känsla kan smitta av sig på själva försöket. Lite tur och vind i ryggen hade suttit så himla fint just nu!


Kommentarer
Svärmor säger:

❤️❤️

2016-09-09 | 22:53:12
Sofia säger:

Nu håller vi tummarna!! Känner på mig att det kommer gå så bra!! 😘❤️

2016-09-11 | 08:19:26
Anonym säger:

Håller tummarna mitt allra hårdaste! 💕💕

2016-09-11 | 14:56:16
Madde säger:

Hann inte riktigt säga hej då i fredags. Det är tråkigt att inte ha kvar dig som kollega. Men jag hoppas ni får det riktigt bra nu när nya uppdraget drar igen men framför allt så hoppas jag verkligen att allt blir såå bra för dig och M. Jag håller tummar och tår 💕

Svar: Tack Madde! Det värmer och betyder mycket. Lycka till på nya jobbet : )
Cicci

2016-09-22 | 10:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback