Utredningsplatser & jag

Då mitt jobb på Iris Hadar är en tjänst vi säljer till Arbetaförmedlingen innebär det att vi måste gå genom upphandling var fjärde år. Så var fjärde år så tar vårt uppdrag slut och Arbetaförmedlingen måste formulera om ett nytt uppdrag som vi sedan lägger anbud på i hopp om att vinna.

Precis innan midsommar hade det gått fyra år vilket gjorde att vi i sommar varit i ett mellanläge där man inte riktigt vet om det blir en fortsättning eller inte.

Under tiden vi väntar har jag fått möjligheten att prova på en annan tjänst inom samma företag för att lära mig något nytt. Jag utreder personers arbetsförmåga, även det som en tjänst till Arbetsförmedligen och Försäkringskassan. För i dag ska alla ut och arbeta och tanken är att alla göra något om man har de rätta förutsättningarna. Och det är där jag kommer in och undersöker vad de förutsättningar skulle kunna vara.

Jag får möjlighet att träffa många riktigt fina människor men tyvärr mår flera av dem riktigt dåligt. Det kan vara riktigt tufft och ibland svårt att veta hur man ska bemöta dem. Samtidigt som man inte får ta med all deras smärta och problematik hem när arbetsdagen är slut. Något som gått upp för mig är att jag är så otroligt tacksam för att jag är frisk och mår bra. Tänker på det flera gånger per dag. Och att de flesta jag träffar dagligen oftast möter mig med ett leende även fast deras vardag är trassligare och tyngre än de flesta av oss någonsin kommer att uppleva.

Så även fast jag lär mig massor så saknar jag mitt gamla jobb ibland.

Men igår kom beskedet som vi alla väntat på. Yrkesintroduktion för teckenspråkiga är åter igen vårt (om ingen överklagar) Vi vann upphandlingen!

Snart kan jag få komma tillbaka!

Jobbet där jag inte vanligtvis är kanin men får vara med om så mycket kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback