Ett nytt kapitel

November förra året fick vi svaret på frågan varför vi två aldrig har blivit tre. Det är nog en fråga som många runt om oss velat ställa men inte vågat. Jag och Mikael har varit ett par i många år och då man närmade sig 30 och sedan även några år över det så har jag kännt människors funderingar bränna. Varför kommer det inget barn?

Efter en tid började även jag fundera och vi vände oss till en klinik som gav oss svaret att det inte går. Bara sådär rakt upp och ner samtidigt som ett häfte räcktes över med texten: En liten bok om IVF. 

Där var svaret och hela världen vändes på ett ögonblick upp och ner. Efter att vi  kom ut från mottagningen började tårarna rulla och slutade aldrig riktigt komma. Jag grät över vår oförmåga varje dag i en vecka. Konstant så fort hjärnan kom i kapp så grät jag. 

Sen en dag grät jag lite mindre och mindre och idag kan jag prata om det med de omkring mig som vet men har fortfarande svårt att berätta för någon första gången.

Mitt i allt detta står Mikael med mig. Han står stadigt och finns alltid där på allra bästa sätt. Han tror det kommer att gå bra och att vi kommer att lyckas även fast de sagt att det inte går. 

I morgon har det gått lite över 6 månader sedan den där dagen i november och ett nytt kapitel startar då vi kliver in på Sahlgrenska Universitetssjukhus avdelning Reproduktionsmedicin. 

Vilken resa det kommer att bli och kanske i i slutet av det här äventyret blir vi två istället tre. 



Kommentarer
Anonym säger:

Fint och modigt skrivet! Kramar från en imponerad vän / Lisa

2015-05-26 | 20:39:00
Cicci säger:

Tack Lisa! Kommentaren betyder mycket ska du veta! Kram.

2015-05-27 | 13:45:36
Bloggadress: http://cicciochstockholm.blogg.se/
carro B säger:

Usch vad hemskt att ovanpå detta dessutom ha folks undrande och tyckande! I och med att vi har personer i vår närhet som valt att vänta med barn av andra skäl, men framförallt eftersom vi har flera närstående som genomgått IVF har jag tagit för vana att aldrig "lägga mig i" eller fundera över andras val och absolut inte ställa så privata frågor som kan bränna mer än vad som frågeställare kanske trott.

Med det sagt tycker jag det är otroligt modigt av dig att dela med dig med detta, och förhoppningsvis ger det frågeställarna en tankeställare om att i fortsättningen kanske koncentrera sig på sina egna liv.

Med det sagt önskar jag er stort lycka till och alla de sahlgrenska-bebisar vi har i vår bekantskapskrets gör att jag känner mig övertygad om att allt löser sig i slutändan, även om vägen dit kan vara krokig.
Kram

2015-05-27 | 19:00:37
Sofia säger:

Fint skrivet vännen!! Jag tänker på er idag!! Kram

2015-05-28 | 06:37:12
Mona säger:

Hei
Fint skrevet! Veit akkurat hvordan dere har det , det er ei tøff påkjenning . Men dere klare dette😊 lykke til👍
Klem Mona

2015-05-29 | 19:14:08
Rebecka säger:

Åh, nu kom det allt en tår i ögonvrån. Önskar så att tummarna glöder att ni ska få rätt hjälp till att bli fler❤️

2015-05-29 | 20:55:23
Cicci säger:

Tack för de fina orden! ❤️ Betyder mycket för mig, kram!

2015-05-31 | 11:24:51
Bloggadress: http://cicciochstockholm.blogg.se/
Anonym säger:

Varm styrkekram å det kommer att bli bra! Jag finns längs resan å räkna me' en del *pepp pepp* längs vägen till en trio <3

2015-05-31 | 19:26:10
Marie Hansson säger:

Älskade underbara ni ❤️ Kommer bli en tuff höst men så värt de. Finns alltid här för er älskade vän, Så fint skrivit ❤️😘

2015-06-01 | 17:31:26
Bloggadress: http://momarorie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback