Egna tortillabröd

I perioder har jag skräck för tillsatser. Jag önskar äta så ren mat som möjligt och tror inte på uttrycket "men titta på oss som åt halvfabrikat hela barndomen, vi mår bra" Hmm, tror tillsatserna är kopplade till fler sjukdomar än vad vi själva förstår. 

Tortillabröd är en sån grej som jag är lite rädd för. De håller så länge i sina förpackningar och innehållsförteckningen är lång och konstig. Men jag äter dem ganska ofta då vi är förtjusta i tacos och burrito. Så jag testade att göra mina egna, superenkelt! 

4 1/2 dl mjöl
3 msk smör (ska testa olja nästa gång) 
1/2 tsk salt
1 1/2 dl kokande vatten 

Rulla till 8-10 bollar, kavla ut tunnt och stek på hög värme i torr panna. 

Jättegott! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback