En dag i taget...

Det känns som om tiden står stilla. Som om klockan 14 nästa onsdag aldrig kommer att komma. Självklart är det inte så men när hela kroppen skriker efter ledighet så sniglar sig dagarna fram. Jag tror att luften gick ur mig lite efter helgens bravader och kvar finns en trött liten person som redan lagt av mentalt. 

Men i morgon är det fredag och jag har en riktigt go helg att se fram emot. Längtan till jul är dessutom lite extra stark i år då vi ska fira hemma bara jag och Mikael. I andras ögon ett litet märkligt val men i min värld är det perfekt. Jag gillar julen men jag gillar inte att flänga runt. Låta de få dyrbara dagarna gå åt att bara förflytta sig runt till alla mina olika familjer. Jag har en önskan om att också få ledigt och bara vara. Och i år tog vi oss friheten att tänka på oss själva (till en viss del iaf). Julafton och juldagen hemma i lugn och ro med den här fina. Jag är så redo nu. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback