Monster wod & Fuck Cancer

I lördags var det välgörenhetsevent på Vagnhallen. Vår coach Fredrik hade startat en insamling i förmån till bröstcancerfonden. För att få folk att skänka pengar rodde han och Fidde varsitt maraton (4,2 mil) på roddmaskin. Under tre timmar slet de medan pengarna rullade in. De kallade det för ROW for BOOBS (bröstcancer) 
För att heja på dem skulle vi träna under tiden och Sharam (coach nr 2) hade kommit på sin egen version av ett maraton fast med vikter. Så fort jag fick reda på vad vi skulle göra fick jag ångest. Sån ångest av rädsla som man får när man vet att det kommer att göra ont. 

Jag och Sandra som jag parade ihop mig med skulle tillsammans lyfta 42.195 kg. Hur då kan man undra? Jo, en jävla massa tunga lyft flera gånger om. Vi fick en timme på oss.

Var fjärde minut skulle det göras 10 burpees (ner på mage, upp igen och hopp). När jag ser bilden får jag lite smått panik såhär i efterhand. Det var det jävligaste jag någonsin gjort i mitt liv. Total kramp i hela kroppen, andnöd och mjölksyra. 
Så här ser mina lår ut nu. Var så trött i slutet så orkade inte fånga upp stången ordentligt. 

Men nu vet jag att jag kan! Jag orkar mycket och kan fanimig komma långt på ren vilja! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback