2. Språk


Vi är tvåspråkiga vår lilla familj. Jag och Mikael träffades genom en gemensam färdighet kan man säga. Medan jag pluggade till teckenspråkstolk och han med sitt teckenspråk från barnsben med sig i bagaget gjorde vi ett sommarläger ihop. 

Vi pratar teckenspråk mer ofta än sällan när vi är tillsammans bara han och jag. Det kan vara småsaker eller långa konversationer. Skämt om andra eller svordomar över någons beteende. När man står längre i från varandra än man orkar ropa eller när man behöver fråga om man ser fet ut i klänningen som man provar men inte vill dra blickar till sig : ) 

Det är som vårt egna hemliga språk som vi kan använda när vi vill. Att vi delar denna färdighet och allt som tillkommer är ytterligare en sak som gör att jag älskar honom så. 

Jag är också efter år av kämpande och osäkerhet stolt över mitt språk som jag behärskar. Jag använder det varje dag och det gör mig lycklig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback