Crossfitsöndag

Ofta händer det att jag planerar in träning på söndagar men när det väl kommer till kritan vill jag hellre bara ligga i soffan. 

Idag tog jag och Mikael dock oss själva i kragen och åkte dit. Vi hade tur och en wod fanns på tavlan som man kunde köra om man ville, det är nämligen inte grupppass på söndagar. Men innan det bestämde vi oss för att köra lite styrka i form av backsquat (du läggen en stång på axlarna med tyngder och går ner på huk och upp igen).

Min styrkeutveckling går långsamt och jag har förstått att jag måste lägga i en växel för att komma framåt. Så idag vågade jag och tog BP (person bästa) och kom upp i hela 60 kg på stången. Det är inte så mycket i min box men jag var jättestolt över mig själv! Inte bara fick jag tuta i rekord-tutan jag fick även skriva i träningsboken att jag kan ta min egen vikt på axlarna! 

Sen körde vi en kort men tuff wod som fick benen att darra i minst en halvtimme efter passet : ) Bra söndag med andra ord! 

Avslutade det hela med en riktigt god Paleo-middag. Fläskfilé, ugnsbakade sötpotatisklyftor och sallad med fetaost! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback