Provåker



Varit och lämnat bilen hos mamma nu på morgonen och provåker till jobbet från min nya adress. Vi flyttar längre ut men allt går lite fortare med expressbussarna som åker från Kärra. 

Min hållplats ligger i slutet av gatan och vad jag inte tänkt på är att den för det första är full och dessutom med människor som jag kanske känner. Mycket kommer att bli positivt med flytten från Backa men en sak jag kommer sakna är min anonymitet. Att kunna gå och handla riktigt sunkig (kanske pyjamas till och med), sminka mig på bussen eller ta en promenad utan att träffa ett enda välkänt ansike.

Självklart skulle jag inte dö om en gammal klasskamrat från mellanstadiet ser mig osminkad och med fett hår men ärligt talat känner jag mig inte jättebekväm i situationen (tycker inte om att träffa gamla mellanstadiekamrater alls...)

I Kärra är allt lite läskigt välkänt, det är där hela vår bardom utspelat sig och just därför vill en del av mina vänner inte flyttar tillbaka. Kärra är historia. Men jag gillar tryggheten, de 15 min till stan och det faktum att vår nya fina lya inte bränt hål i vårt bankkonto utan kommer med möjligheter att göra mycket annat roligt. Får nog bara vänja mig vid den där mellanstadiekamraten. 

Tittar runt på bussen och känner inte igen en kotte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback