Lördagslunk

Det bästa med lördagar som denna är att den får världen att snurra lite långsammare. Man kan avnjuta sin frukost i lugnare tempo med den man tycker om och strunta i att duka av för att istället återgå till sängen. Ligger fortfarande här och läser bloggar och letar inspiration för lite allt möjligt.

Veckorna är så intensiva att jag ibland inte hinner med mig själv. Vill ha mer tid att bara få vara och umgås med vänner istället för att lägga all energi på att få vardagen att gå runt. Då blir det lätt så att jag måste använda helgen till att återhämta mig mentalt.

En tredje vecka på jobbet är iallafall gjord och igår hade vi planeringsdag hela dagen lång som avslutades med liten After work. Har haft otroligt tur med arbetskamrater måste jag säga! Vilket härligt gäng vi är slog det mig flera gånger igår. Men med detta kommer också att vi är ett gäng med krav på varann att det uppdrag vi fått ska göras på bästa sätt. Jag kämpar på med att ta steget in i tolkens värld och att utsätta mig för sånt som för mig personligen är jobbigt. Jag visste att det skulle riva upp känslor som är sedan långt tillbaka bearbetade men ändå så starkt förankrade inom mig. Vill helst bara släppa allt och låta språket flöda men av någon anledning blir det inte så.

Så jag peppar mig med citat, drar till Göta och tränar skiten ur mig innan jag ska tillbringa kvällen med min kreativitet och Bettan (min symaskin).


Trackback