Paleo - påskpaus

Man kan ju undra vad som hände med vår paleoutmaning under påsken. Vi visste ju att vi skulle få besök och att långfredagen skulle spenderas på stan. Fast det går fint att äta på stan när man följer Paleo så bestämde vi oss ändå för att det var okej att ta en liten paus och köpa något gott till fikat (Paleofika är lite klurigt). Det var bara det att väl på plats på Brogyllen hände något och alla spärrar revs. Så efter en frukost med fralla, yoghurt, mjölk i kaffet och bulle följde sedan en halv pizza (!) till lunch och ytterligare en fika innan hemgång...

Det var mycket diskussioner mig och Mikael emellan vad av det vi satt i oss som faktiskt varit gott och om det var värt det. Jag gick och la mig med både magknip, illamående och en tankeställare.

Dagen efter mådde jag relativt dåligt hela dagen som följ av min lilla frossa på fredagen och det var nog det som avgjorde saken. Jag har inte känt att jag fått så mycket utav min Paleokost hittills. Många pratar om alla dessa fördelar men jag kände det inte, förrän jag satte i mig en massa icke så nyttiga saker.

Just nu känns det klockrent att fortsätta efter den häftiga reaktionen som min kropp gav. Jag följer det nog inte strikt utan mer 80/20 med undantag på saker jag tycker är värt att stoppa i mig. Heja Paleo! : )


Kommentarer
Marie säger:

Var rätt skönt att läsa att det inte var värt det =) då är det lite lättare att stå emot.
Men det var ingen dålig paus, inte konstigt kroppen reagerade =)

2013-04-02 | 18:20:50
Bloggadress: http://www.momarorie.blogg.se
Cicci säger:

Jag vet, lite typiskt mig att ta i så : ) Nu vet jag vad som inte är värt att äta i alla fall...

Pizzan var helt klart värt det ; )

2013-04-02 | 21:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback