Mycket vill ha mer...

img_3503 (MMS)

Har varit irriterad ett tag. Irriterad på människor som har allt men ändå vill ha mer. Som sprider via sociala medier att vi bör ta hand om "våra egna" först innan vi hjälper andra. Människor som växt upp och aldrig fattas något men ändå inte har förmågan att dela med sig. Undrar hur det måste kännas inombords att aldrig vara god mot andra utan att ha en baktanke och alltid kräver att får tillbaka. Så jag satte på lite Jason Mraz, åkte till SATS och körde skiten ur mig på ett Crossfitpass. Log mot alla jag träffade på vägen och gav mina småslantar till en hemlös samtidigt som jag trängde ut dessa egoistiska människor ur mitt huvud. Började fundera på hur jag kan göra en liten, liten skillnad. Det räddade inte världen från svält och fattigdom men fick iallafall mig på mycket bättre humör! : ) Kan vi inte alla göra en god gärning för någon annan idag?


Kommentarer
Cilla säger:

Du är en otroligt klok och mycket fin kvinna Cicci!

2012-05-13 | 16:27:59
Bloggadress: http://www.cillasaxplock.blogspot.com
Sofia säger:

Klokare finns inte! Jag har en liten plan för hur mina mössor ska hjälpa andra där ute... Ska bara göra den verklig också nu!!

2012-05-14 | 16:58:20
Bloggadress: http://Lykkelitenmossan.blogspot.com
Cicci säger:

Tack Cilla! : )



Vad glad jag blir Sofia, bra tänkt!

2012-05-14 | 19:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback