Den stora frågan...

Idag är det en vecka sedan jag frågade Mikael om han ville gifta sig med mig. Sedan dess har allt varit lite sockerrosa och lyckligt då han svarade JA! : )

Jag hade planerat för denna dag ganska länge och in i det minsta kan man säga (vilket inte är ovanligt för mig om man frågar mina vänner...) Det hela började på vår 5 års dag den 18 december förra året när vi satt under vår middag och pratade om åren som har gått, allt vi gjort och vart det lett oss. Då föddes tanken om att jag kände att jag gärna ville göra något med allt det jag känner för Mikael. Sen stannade det som enbart en tanke ett tag även fast jag luftade den med några personer i min närhet. När jag sedan insåg att det var skottår i år så var saken gjord. Det var nog bara meningen att det skulle hända.

Så den 29 februari får Mikael ett kuvert överlämnat till sig på jobbet med instruktionen om att han inte får öppna det innan han slutar. Väl kl 16 hittar han ett kort i kuvertet som beskriver lite hur jag känner för honom och med avslutningstexten:

"Idag är en väldigt speciell dag bara det att du inte vet om det än, för det är något jag skulle vilja fråga dig. Men frågan finns inte här utan när mitt hjärta. Följ ledtrådarna och hitta dit..!"

Där stod också att han skulle åka in till Hötorgshallarna och Systembolaget och fråga efter Henrik som jobbar där. Henrik i kassan överlämnade en champagneflaska med ytterligare ett kort där det fanns ledtrådar som ledde Mikael till en liten turkisk delibutik där han fick säga sitt namn och hämta ut ett paket med mat för kvällen. Med där fanns ett tredje kort där det stod skrivet att han skulle åka hem.

Väl hemma väntar en mycket, mycket nervös jag i en nedsläckt lägenhet som var fylld med tända ljus och rosblad. Hade tänkt ut en rad olika saker som jag ville säga i just detta ögonblick men när han väl tittade fram där i dörröppningen så föll allt och det blev lite mycket känslor och inga ord. Men lyckades till slut klämma fram vad jag ville och svaret kom snabbt och självklart! : )

I efterhand när vi lugnat oss lite och satt oss för att äta så var det lika spännande att höra Mikaels version om hur han upplevde det och vad som hänt som att erkänna hur jag gått till väga och alla de otaliga människor som hjälpt mig på vägen.

 

Funderade länge innan om jag verkligen ville fira och inte vänta på att Mikael skulle fråga mig men ångrar ingenting nu såhär i efterhand. Är mycket stolt över mig själv och så otroligt glad över hur lyckat det blev.

 

 

Puss på dig min fästman!


Kommentarer
Tess säger:

naaaw!! det är skit fin gjort av dig! Å jag är såå stolt över att ni är förlovad!

2012-03-08 | 11:05:46
Bloggadress: http://lillarange.devote.se
Cicci säger:

Nu är det bara att börja öva på talet du ska hålla sen på bröllopet : )

2012-03-08 | 12:45:31
Marie säger:

Stolt över dig vännen. Tror aldrig jag hade vågat. Fina ni <3

2012-03-08 | 15:11:59
Bloggadress: http://www.momarorie.bligg.se
Cilla säger:

Åh vad fin du är Cicci!

2012-03-12 | 18:47:04
Bloggadress: http://www.cillasaxplock.blogspot.com
Carro Lager säger:

Cicci, du e ju helt underbar..

Jag va bara tvungen att fela med mig av detta till ett par vänner å medans jag läste upp det så rös vi alla å slutade med ett par tårar i ögonen.. Så romantiskt <3

2012-03-15 | 10:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback