2012 års andra utmaning!

8 veckor har nu gått och här kommer en redovisning och uppföljning på min träningsutmaning. Här är min första utmaning där jag hade 4 delmål att ta mig genom.

Den första var att klara av att lyfta mig själv (göra chins) två gånger. Detta tog jag på mycket stort allvar då det varit som en liten dröm men jag gick rakt in i väggen. Detta är helt klart inte omöjligt men för mig var det tyvärr det på 8 veckor. Utmaningen kommer att stå kvar men jag satsar lite mer på att klara det efter årets slut som är mer realistiskt för mig.

Andra utmaningen var att träna 25 pass och det klarade jag med mycket god maginal fast jag var sjuk en vecka!

Tredje var att minska 3 cm i midjan och där går det lite segt. Minskar i vikt men någon cm är dock kvar...

Sista var att januari skulle vara sockerfri och det klarade jag nästan helt och lärde mig läxan att denna utmaningen är ingenting för mig. Blev konstig i huvudet och åt en hel chokladask.

Så resultatet blev 2 uppnådda av 4 (jag ger mig själv godkänt på sockerförbudet trots snedsteget med chokladasken) och är nöjd!

Nästa 8 veckor ska jag:

  • Träna 35 pass
  • Minska ner till mitt målmått i midjan
  • Få synliga muskler på armarna : )
  • Kunna lyfta mig själv

Kommentarer
Mikael säger:

Mycket bra jobbat Cicci! Och fina nya mål som du kommer klara!

2012-03-05 | 21:50:45
carro säger:

Nämen vad gulligt är mikael inne på bloggen och peppar!? Tänk vad ett litet frieri kan göra för romantiken!



Bra jobbat Cicci! Förbud är verkligen inte min grej heller. Däremot är ju källaren the place to be vad det gäller armmuskler. Kan bli svårt att klara det målet för dig helt enkelt (eftersom du inte har tillgång till min källare och expertis live). Men jag skall göra mitt bästa för att stötta och köra en fotodokumentation om några veckor.

/Carro

2012-03-05 | 21:58:02
lisasgodbitar.se säger:

Heja dig! Du är snyggare än nånsin och ser vältränad ut! kram

2012-03-06 | 12:48:12
Bloggadress: http://lisasgodbitar.se
Linda säger:

Ooj du e ju grym!! Håller tummarna för dig och tror du fixar det här utan problem.... Hoppas vi ses snart!! 😉Kramar

2012-03-06 | 16:10:09
Cicci säger:

Tack Lisa, bästa kommentaren hittills! : )



Ok, Carro men nu ligger det på dig om jag ska klara den här utmaningen eller inte. Om jag får se hur du gör så ska jag köra källarstuket på armarna och även ha en litet tacktal till dig i nästa inlägg (om det går vägen...) Känn tyngden i din uppgift nu!



Mikael är mitt största fan men efter utan förlovningsring! : ) Men du har åter igen rätt fru Beckman, livet är lite mer rosa nu : )

2012-03-07 | 19:22:04
Cicci säger:

Kram Linda!

2012-03-07 | 19:23:28
Marie säger:

Du är grym vännen! Min tanke är med att jag skall klara 2 chins innan året är slut, men just nu är det inte ens i närheten. Så vi får väl se hur det går :) och håller med Lisa, du är hur snygg som helst. Puss

2012-03-08 | 15:16:07
Bloggadress: http://momarorie.blogg.se/
Cicci säger:

Det fixar vi Marie när jag kommer hem. Oj, vad vi ska lyfta oss själva : )

2012-03-11 | 10:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback