Dag 15 – Mina drömmar

Jag drömmer om att få möjligheten att resa, att utvecklas som person och att få lära mig något nytt varje dag. Om att ha så mycket pengar att jag inte behöver bekymra mig. Att jag kan få köpa de där snordyra skorna, dra på en sista minuten eller skaffa barn utan att behöva planera det ekonomiskt.

Jag drömmer om att få resa runt i ett annat land eller världsdel så länge att jag lär mig ett nytt språk. Att få vakna på en främmande plats och bara ta dagen som den kommer. Att kunna köpa mig ett eget hem och fylla det med saker som jag tycker är vackra.

Jag vill ha de små sakerna i livet som att slippa laga mat, tvätta eller städa =) Att aldrig behöva gå upp innan 7 och att jag bara behöver jobba lagom mycket. Att ha ett arbete som jag älskar och där jag känner att det är det här jag ska göra. Där jag känner min stimulerad och får små doser av utmaning varje dag. Ett jobb där man inte går och längtar efter nästa lediga dag eller semester.

Man kan inte uppfylla alla sina drömmar på en gång men för att jag inte ska glömma vad jag egentligen vill ha så bär jag mina drömmar nära mig.

Denna hänger runt min hals och i där står den dröm som jag fokuserar på nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback