Dag 01 – Om mig

 

Jag heter Cecilia och ska fylla hela 28 år i maj (vilket jag är ganska nojig över). Jag är född och uppvuxen på Hisingen i Göteborg men som ni vet så flyttade jag till Stockholm för ungefär ett halv år sedan för att min fina sambo ska studera här. Jag har en pappa som bor ute i skogen i en liten stuga, en mamma som bor på samma gård som jag växte upp på och en bror med familj ute på en ö utanför Göteborg. Är utbildad teckenspråk och dövblindtolk men är fast besluten om att inte utöva det yrket utan jobbar istället på Manillaskolan med döva och hörselskadade barn. Har dock ingen aning om vad jag vill bli när jag blir stor. Är ganska öppen av mig och har en tendens att prata väldigt mycket. Är även känd för att prata innan jag tänker så en del grodor har man väl släppt under årens lopp. Min mamma kommer ifrån Norge så där har jag halva min släkt men jag pratar bara norska vid speciella tillfällen och oftast med alkohol inblandat. Jag har väldigt nära till känslor vilket gör att jag skrattar, gråter och blir generad lätt och ofta. Tycker om att få vara med och bestämma och gillar inte alls när det händer saker som jag inte kan påverka. Slösar stundtals bort livet på att älta för mycket.

 

Det är jag!

 

 


Trackback