Hjälp med Elvine!

Även fast augusti inte är slut än så har jag redan varit på jakt efter en vinterjacka ett tag. I fjol var jag så sent ute att jag till sist inte hittade en som klarade alla de krav jag har så i år ville jag inte göra samma miss. Har varit sugen på en Elvine länge men blev väldigt besviken när jag såg de första som kom ut på marknaden. Som tur var sprang jag på dem igen igår och såg att de har fått in andra modeller. Denna jacka har allt jag vill ha! Det är supervarm (garanti på att tåla en svensk vinter), vattentålig och med rejäl krage + muddar i armarna och dessutom snygg! Jag är ju ute väldigt mycket på jobbet och privat så jag måste ha en jacka som håller mig varm fast det är -20 grader. Men nu har jag hittat två som jag vill ha och kan inte bestämma mig! =(




FIA som sitter jättefint och har en lite mer unik passform men som inte når ner till låren och inte känns riktigt lika tjock som den andra





MADISON som är sjukt varm och tålig (med rätt längd) men inte lika snygg passform...

Vilken ska jag ta, hjälp mig..!


Kommentarer
mamma säger:

jättesnygga båda, men ta Madison. Den är mer praktisk för det du ska ha den till. En snygg jacka kan du köpa senare.Du behöver en varm och go jacka.

Kram mamma

2011-08-29 | 20:32:35
Cicci säger:

Jag kunde nästan tänka mig att du skulle säga det mamma... =)



Hmm, jag vet inte...

2011-08-29 | 21:21:15
mamma säger:

Gör nu som mamma säger, du vet att det blir bra.

2011-08-29 | 22:17:07
Cicci säger:

=)

2011-08-30 | 06:59:35
lisa säger:

Önskar jag kunde säga som din mamma men jag måste rösta på den första, sjukt snygg! Alt 2 är inte dålig den heller om du är mer praktiskt än jag hade kunnat vara =)! kram

2011-08-30 | 08:50:50
Bloggadress: http://lisasgodbitar.blogg.se/
Tess säger:

Jag håller med Lisa, den första är väldigt snygg!! men man ska dock alltid lyssna på mamma.. =)

puss

2011-08-31 | 09:34:09
carro säger:

Äh ta den första. Du måste väl ändå ha thermobyxor om du skall vara ute på jobbet i -20? Då är det ju skitsamma med tjugocentimeter hit eller dit. Men blir ju lättare att röra sig med lite kortare. Dessutom tror jag verkligen inte att det kommer bli lika kallt iår. Och med det menar jag att jag bönarochberochkantänkamigattblireligiös om det inte blir lika snorkallt. Det är verkligen en fröjd att bo i hus och betala sina egan elräkningar ;)

2011-08-31 | 13:46:42
Cicci säger:

Står på Åhlens nu och hittat två modeller till (pust!) Har redan varit och bytt jackan en gång. Alla har något jag vill ha så har ringt hit Mikael, idag ska jag fan bestämma mig! Tippar dock på att det inte blir någon av de på bilderna... Ibland är livet svårt!

2011-08-31 | 16:42:41
Rebecka säger:

Åh, finns Elvine på Åhléns? Ska genast dit och kolla för var så sjukt nöjd med min förra. Jag hade Madison och jag tyckte att den satt bra och den var vaaaarm, men den första var också väldigt fin.

2011-08-31 | 19:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback