Sticka sockor del 1



Igår var det änligen dags för min stickkurs på Garnverket som jag gått och väntat på. Det var verkligen jättetrevligt! Väldigt charmig liten affär på Kungsholmen där de hade dukat upp med massa garner och fika, så alla slog sig ner i en ring och tillsammas försökte vi lära oss att sticka sockor. Det var enbart damer som hade anmält sig och det var i blandade åldrar (ca 50% mammas ålder och 50% min ålder) Birgitta som hade kursen var en supermysig liten rund tant som var otroligt pedagogisk! Jag fick reda på att jag stickar som man gör i USA (typ lite åt fel håll...) och att jag gjorde helt rätt men resultatet blev tyvärr mossstickning då jag hela tiden glömde om jag hade stickat en avig eller rät maska (mossstickning är typ ett annat ord för fel...) Men sen skärpte jag mig och resultatet blev fin fint! Nu är det bara att sticka på så att halva sockan är färdig till nästa gång om två veckor då vi ska få lära oss att slutföra det hela.


Kommentarer
anneli säger:

Låter mysigt Cicci. Sticka på. Kram

2010-09-22 | 20:31:47
Terre säger:

hihi, låter som jättemysigt!!! Va nu redig och sticka utan mosstickningar så kanske dina tjejer kan få sig ett par sockar i julklapp :p

puss puss

2010-09-22 | 21:20:49
Bloggadress: http://sessantessan.blogg.se/
Hanna säger:

Åh så mysigt! Har du läst boken "Livets aviga och räta" av Kate Jacobs? En supermysig bok om stickning. Kram

2010-09-23 | 19:07:26
Bloggadress: http://tanthanna.blogspot.com
Marie säger:

Guuud sicken gullig mössa du stickat.

Helt underbar färg med.

Hoppas det går bättre med stickningen o att du stickar rätt så hon inte skäller på dig =)

Miss you

2010-09-27 | 10:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback