Med svägerskan

Helgen har bara rusat förbi och varit riktgt händelserik. Känns härligt att det händer saker för då är det ju som att man faktiskt har ett liv här och tanken på att jag ska bo här blir mindre jobbig utan istället riktigt rolig! I fredags skulle jag egentligen bara tagit det lugnt och tvättat. Men det tyckte min nyblivna svägerska Sandra var allt för tråkigt så jag åkte hem till henne efter jobbet och drack lite vin och tjötade om det mesta innan vi drog iväg till Huddinge centrum (av alla platser) och lyssnade på liveband. På vägen passerade vi Fittja där vi bytte buss och jag kände att jag verkligen vidgade mina vyer och var med om äventyr. Kvällen var väldigt trevlig och jag träffade massa härliga människor. Sandra är hur skön som helst, hoppas jag får tillfälle att hänga med henne mer framöver då hon lovade att hon skulle lära mig att kul (jag behöver visst det...)

 

Alla ser ju att Sandra kan det där med att ha roligt =)

 

 

Tänka att jag lyckades ta mig hem helt själv i stockholmsnatten!

 

 

Hemma!


I lördags var jag lagom bakis och slappade hela dagen och på kvällen drog jag och Mikael ut på stan för att träffa två av hans barndomsvänner med respektive. Till slut hittade vi ett ställe i Gamla stan och tog oss ett glas vin. När man träffas i sådana konstelationer blir det en väldigt speciell situation, Mikael och killarna har ju hur en hel barndom att grunda sig på men vi var ju väldigt olika som personer. Jag tycker att det är jätteroligt men det gäller att man verkligen hittar de där små sakerna som man har gemensamt och kan prata om. Som tur är så är prata en av mina starka sidor... =)

Idag var det full rulle här på morgonen då vi bjudit in Henrik och Sandra på brunch. Jag älskar att ha folk över, tycket det är superroligt när jag får laga mat och baka. Dock höll Henriks kök och bristen på utrustning på att knäcka mig där ett tag. Det är ju som att laga mat i ett husvagnskök på semestern. Men det hela gick bra till slut och var nog väldigt uppskattat. Efter det tog vi en promenad i Hammarby Sjöstad bland de fina husen.

 




Kommentarer
s säger:

Toppen helg har det varit! Det gör vi om!

2010-10-04 | 09:39:42
Bloggadress: http://dii.blogg.se/
Annica säger:

vad mysiga hus ;D

2010-10-04 | 10:10:48
Bloggadress: http://anniicanilsson.blogg.se/
lovisa säger:

fina bilder.)

2010-10-04 | 10:23:41
Bloggadress: http://lavitadilovisa.blogg.se/
moa freakin' carlberg ♥ säger:

låter som du har haft en rolig helg! :D

2010-10-04 | 10:25:43
Bloggadress: http://utankontroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback