Rebecka

Först tänkte jag skriva ett inlägg om hur pissig min dag till slut blev men så kom jag på att imorgon så kommer Rebecka hit från Göteborg för att hälsa på mig över helgen. Rebecka är en utav mina finaste vänner men jag är inte hundra på att hon vet om det. Vi två träffades på teckenspråkslinjen på Nordiska för ungefär 6 år sedan och sedan den dagen så hängde hon, jag och Sofia ihop alltid, alltid. Efter två år gick hon vidare och började studera på lärarhögskolan medans jag fortsatte till tolk. Under åren som gått så har vi träffats med jämna mellanrum och varje gång slår det mig att det är så unikt att ha en vän som henne. Hon är grymt allmänbildad och smart och kan med sin entusiasm få en att bli intresserad av det mesta (hon diggar biologi och är en liten nörd). Dessutom är hon sjukt rolig och väldigt vacker på det. Men kanske viktigas av allt är att vi delar de flesta värderingar och hur man bör se på livet. Hon är i mina ögon fri från fördomar och försöker se det fina hos alla hon möter, en egenskap som är underbar. Tack för att du finns vännen, ser verkligen fram emot att träffa dig i morgon!


Kommentarer
Cilla säger:

Håller med till fullo. Hon är en pärla!

Hoppas ni får en toppenhelg, hälsa!

Stor kram

2010-12-09 | 22:18:21
Bloggadress: http://cillasaxplock.blogspot.com
Anonym säger:

Fina Rebecka =)

Liiiite avis att hon skall upp i helgen.

Vill me kommar.

Men inte så långt kvar tills du kommer hem igen, sen kommer jag upp och hälsar på strax efter det.

Puss och ha en underbar helg

2010-12-10 | 08:15:45
Bloggadress: http://momarorie.blogg.se/
Rebecka säger:

Åh,nu blir jag alldeles tårögd. Tack för de fina orden,nu känns det extra roligt att komma upp! Tack för att du finns själva vännen, puss o kram!

2010-12-10 | 11:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback