Nyinflyttad i storstaden!

Så har det nu hänt. Efter många månader av planering, diskussioner, väntan på besked och en hel del tårar så har jag och Mikael nu flyttat till Stockholm. Jag fick jobbet på Manillaskolan och Mikael är numera student vid Naprapathögskolan. Det blev en snabb flytt i all hast då Manilla inte hade tid att vänta. Nästan allt vi äger är nerpackat i källaren i Blåstaden och fina bror Henrik har flyttat ut från sin lilla lägenhet vid Globen så att vi ska ha någonstans att bo.

Manilla är som en helt egen värld där alla använder teckenspråk och det gör mig lycklig! =) Jag jobbar som resursperson till barnen i förskoleklassen och de är för söta! Tänk vad liten man är när man går i förskoleklass. Man är så liten så man inte förstår vitsen med att sitta still längre än 5 minuter, då tågbanan är är det bästa som finns och när man kan ha så kul så man glömmer att man är kissnödig. Livet är härligt när man är 6 år...


Manillaskolan ute på Djurgården!



Jag längtar hem varje dag men har ändå bestämt att detta ska bli bra eller vad tror ni...?

Cicci

Kommentarer
Mikael säger:

YES!! Första inlägget i din blogg!

2010-08-23 | 21:20:37
Linda säger:

Åhh vad kul med blogg underbart att få följa ditt liv i La Stockholmo*...Låter som att ni har det rätt bra ändå hoppas ni kan hitta erat eget lilla kryp in snart också. Saknar dig i massor hoppas vi hörs snart annars kan du räkna med att jag kommer slänga ett öga in hit varje dag!!

Ta hand om er Kramar i massor*

2010-08-23 | 21:43:00
Therés säger:

KLart att det kommer bli bra! och Stockholm är inte så långt borta, vi kommer att ses så ofta det bara går.. =)

puss min fina vän!

2010-08-23 | 21:53:29
Carro Lager säger:

Va kul, denna bloggen ska jag allt följa :) Lycka till med allting och cicci, jag tror oxå på att de kommer gå så bra så, man måste ge de en chans, det kan ju ta ett tag, men de kommer säkert bli hur bra som helst!!! Ha de super gott, kramen Carro

2010-08-23 | 22:04:49
Terre säger:

Klart det kommer bli bra!!! Men Göteborg måste alltid få vara ditt "hemma", lova!! Stockholm är bara till låns... =)

massa kärlek!!!

2010-08-23 | 23:38:30
Bloggadress: http://sessantessan.blogg.se/
Frida säger:

du kommer klara detta galant gumman... sen kommer vi ju att ses så ofta vi kan... vi kommer te dig å du kommer te oss... =)

kram

2010-08-24 | 09:54:06
Rebecka säger:

Allt kommer att lösa sig! Så fort ni har fått en lägenhet kommer jag som ett skott. Vi ses ju snart i september också..mys mys mys!! Hälsa Mikael!!

2010-08-26 | 22:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback