Längtan

Det är konstigt vad längtan kan göra med en. Påverka det lilla förnuft man har till att tänka logiskt och sansat.

Längtan kan få en att tänka att en novemberbebis skulle vara helt perfekt för då hinner vi bli en familj innan nästa jul. Och jag slipper vara med och konkurrera om julledigheten i mitt lilla arbetslag.

Längtan kan få en att i huvudet redan påbörja en renovering av lägenheten för nu kommer vi ju behöva mer plats. Den kan få en att googla värdet på vårt badkar då vi nu istället skulle behöva installera en dusch. 

Den kan få en att prova kläder i nuvarande garderob för att konstatera att mycket skulle nog passa ändå. 

Längtan kan få en att strunta i forskning och äta ett päron om dagen för att akupunktören sa att det är bra. Den kan få dig att meditera och visualisera att allt kommer att gå så mycket bättre den här gången. För påtryckningar utifrån om att jag ska ta det lugnt och slappna av kanske stämmer. 

Längtan kan också totalt krossa ditt hjärta när Sahlgrenska ringer samma dag som återinförandet och säger att alla våra ägg dog. Vår andra chans försvann i ett 2 minuter långt samtal. 

Min längtan dog tillsammans med våra ägg och kvar står jag med oförmågan att förstå varför livet ger mig den här utmaningen. Sorgen är istället total. Och känslan av att jag får skylla mig själv när jag längtar så jävla mycket efter något som inte finns. 



Kommentarer
Anonym säger:

❤️

2016-02-02 | 13:00:28
Svärmor säger:

❤️

2016-02-02 | 13:01:00
Carro säger:

❤️

2016-02-02 | 17:04:43
Sofia säger:

💜💜💜

2016-02-02 | 22:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback