New York - dag 1

Efter en riktigt, riktigt lång resa somnade vi direkt när vi kom fram till lägenheten igår. Sov jätteoroligt och vaknade redan vid 5 och kunde inte somna om. När det väl var dags att gå upp och ut och äta funderade jag på om jag någonsin varsit så hungrig förut. 

En riktig italiensk frukost satt fint! 
Vidare ner på södra Manhattan för att ta oss över Brooklyn Bridge. 


Brooklyn Bridge Park med Manhattan i bakgrunden.
Sen var det dags för Luke's Lobster vilket är en specialitet här i New York. Hummer i rostat korvbröd. Bland det godaste jag ätit! 

Över med färjan till Staten Island för att se frihetsgudinnan. Kittlade till lite i magen när jag såg henne första gången. Nu är vi verkligen här! 


Kvällen avslutades på Ottos Tacos. Genuin, vällagad och otroligt god mat. Det var vår första dag på södra Manhattan. I morgon vankas det shopping! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback