Bebisfabriken Sahlgrenska

Tack för alla fina ord och heja-rop som ni tagit er tid att skriva i kommentarsfältet. Tror inte riktigt ni förstår hur mycket det betyder ❤️

Men innan jag startar min sommar med att vara lika småberusad på bubbel som jag var när jag skrev det där inlägget om sista sommaren. Så tänkte jag bara berätta hur det gick på vår stora dag på bebisfabriken Sahlgrenska förra veckan. 

Mötet med överläkare Gun och övrig personal var faktiskt väldigt trevligt. Var nervös innan och glömde ställa hälften av alla mina frågor när Gun gav oss den längsta föreläsningen om IVF som världen någonsin hört. Så mycket information där Mikael inte bara fick lära sig mer om kvinnokroppen på två timmar än han gjort under hela sitt liv men där han även var nära att svimma när Gun bara "för säkerhetsskull" informerade om ev. ingrepp på honom. Som tur var är Gun en trevlig prick med lagom torr humor så magkänslan efteråt var bra även om lite traumatisk för Mikael.

Vi fick även träffa en söt liten barnmorska som log så mycket att jag började svettas och glömde vad hon hette men jag gillade henne ändå. Hon informerade ännu lite mer och gav oss det magiska datumet samtidigt som hon lurade mig att provsticka mig själv med spruta i magen inför min kommande hormonbehandling (skicklig tant det där). 

Med allt det här så kan jag lugna er med att detta kommer inte att förvandlas till en ren IVF-blogg. Mina ev kroppsvätskor och förkortningar av olika typer av embryon är ingenting som jag kommer att skriva ut här. Lite för att skydda oss själva på vägen men också för att bloggar som de där är lite läskiga. 

Så nu tar jag och alla mina uthämtade hormoner och andra piller (snacka om frikort direkt) paus och njuter av sommaren innan livets största äventyr startar i september. 
Bland öl och pesto förvarar vi vår framtid! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback