Semesterplaner

Helgen har tillbringas i sjuksängen vilket inte alls vad jag tänkt mig. Men det har i alla fall gett mig lite tid att planera upp semestern som är så nära nu. 

Tanken är att starta med buller och bång på fredag med en övernattning på Salt & Sill. Fick det av Mikael i födelsedagspresent och ser fram emot god mat och badstege utanför dörren
Därefter väntar en lång bilresa till Trolltunga i Norge där jag hoppas att vi ska kunna ta en sån här bild; Efter det äventyret väntar övernattning i Bergen och lite tid att utforska stadenInnan vi framme vid målet för resan, Florø och Eikefjord! Sen bär det hem igen och packa om väskorna för en vecka i värmen, som jag längtar! Split verkar ha det mesta, historia, sol, skärgård, god mat och fint vatten. 

Just nu ligger funderingarna på om vi tagit vatten över huvudet med projektet Trolltunga. Fjället är fullt med snö och vädret är kasst vilket kan göra den 8 timmar långa vandringen kan dra ut på tiden. Just nu ser det ut såhär;Så håller det här vädret i sig kanske vi byter dagar på vandringen. Sen är jag lite orolig om jag klarar av den långa körningen fram och tillbaka. Men jag har åkt dit hela mitt liv så någon gång måste man ju ta steget och göra det själv. 

Sen är det ju den där lilla detaljen att vi ska sova i tält. Haha...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback