Aldrig mera moppe!

Vilken dag vi haft! 

Bestämde oss för att utforska kusten lite då Split inte har de bästa badplatserna. Har hört så mycket om det Krostiska vattnet så tänkte att det måste finnas mer än stranden nere i stan. 

För att få ut mest möjliga av dagen så beslutade vi oss för att hyra moped. Jag hade lite dålig magkänsla då jag inte tycker om att ge mig ut i trafiken utomlands. Väl ut ur stan så hamnade vi på motorvägen vilket var väldigt otäckt men efter hand så gick vägen mer över till landsväg vilket var helt ok. Hittade tre olika fina stränder på vägen som vi hann stanna vid och bada, dricka kaffe och äta lunch. Målet var att ta oss till Brela vilket ska vara Kroatiens pärla. 

Mitt mellan två städer dör vår moped och vi står mitt ute i ingenstans utan vatten och i gassande sol. Efter att vi liftat till närmsta stad, väntat i 2 timmar på hjälp och sen vänt om och kört hem igen (var rädd att skrothögen skulle dö igen) blir vi nästan nerprjeade av en buss precis innan Split. Väl i stan och med vätska och mat i magen kan vi bara konstatera att vi hade en underbar förmiddag...
På en parkeringsplats i väntan på hjälp. 

På vägen såg vi dock många riktigt fina platser, tror Kroatien kommer att bli en favorit att återvända till. Fast utan moped : )












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback