Paris

Mina två fina vänner ska åka på vårresa till Paris runt påsk. Marie frågade om jag hade några tips och det fick mig att titta tillbaka i arkiven med bilder för att se vad vi gjorde på vår första weekend ihop jag och Mikael för ca 5 år sedan.

Detta var innan bloggen fanns och även innan Instagram som annars brukar fånga bra ögonblicksbilder. 

Men jag minns att vi...
Fingrade på Eiffeltornet, helt magiskt! 
Och fast det var allra bäst när man såg den från håll så var utsikten uppifrån inte fy skam heller. Kom tidigt, det var kö! 

Jag minns att vi strosade runt i Paris olika kvarter. Åt croissanter och drack starkt kaffe.
En kväll åt vi 4 förrätter och drack vin på 4 olika restauranger. Vi gick på små franska ställen där vi inte förstod menyn. Drog fingret och hoppades på att vi inte fick sniglar : ) Bästa tipset, då får man lite av allt. Ska jag nog ta med mig och prova igen i New York. 

Åk inte i juli, det är fruktansvärt varmt (den har ni ju löst på en gång) och åk den där sightseeingbussen för överblick för stan är STOR! 


Kommentarer
Anonym säger:

Tack vännen! Många bra tips 👏

2015-02-25 | 17:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback