Spontan

Vi brukar kolla på ett program som heter "Svett och Etikett" med Kalle Zackari Wahlström på SVT. Ett roligt träningsprogram med den här lite smått tokiga karl. 
I senaste avsnittet skulle Kalle lära sig att surfa och pratade mycket om att han hade svårt att hitta den rätta inställningen. Man ska vara maximalt avslappnad på livet och vara expert på att ta dagen som den kommer. Kalle hade problem då han gillar att planera, analysera och göra listor. Beräkna hur lång tid saker tar och se om han kan förutspå framtiden. 

Jag är precis som Kalle. Mikael log lite och frågade om jag kände igen mig. För en kort sekund funderade jag på om jag borde söka upp Kalle och gifta mig med honom istället så kan vi leva ett perfekt inrutat och planerat liv. 

Men så tänkte jag att det kan vara bra att väga upp livet med lite Värmländskt "det ordnar sig" strunt och flummigt tänk. 

Efter tre små världskrig har jag även slutat visa Mikael alla mina uppstyrda och välplanerade planer för New York. Det ska visst vara spontant och "gå lite runt hur som helst". Tror han ja....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback