Handstående

Då gymnastiska övningar är en del av Crossfit och eftersom Vagnhallen är en helt grym box så har vi självklart gymnastik på schemat. Jag försöker gå en gång i veckan för att det är så mycket som jag behöver öva på. Stå på huvud, stå på händer, hjula, övningar i ringar och barr... Listan är lång! 

Idag tränade vi på handstående (att stå/gå på händer). Med hjälp av Mikael gick jag både framåt, bakåt och i sidled. Det är jätteroligt men svårt! Det gäller att orka hålla mage och rygg spänd så att man inte svankar ihop. Man får kämpa med hela kroppen och tanken vilket jag älskar! Att sen kunna göra det tillsammans med Mikael är extra kul. Idag höll vi till och med sams : )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback