22. I dag

Idag var det dags för pappa att casha in sin julklapp. I paketet som han fick på julafton låg nämligen en upplevelse med mig i vanlig ordning. I år var det en matlagningskurs med inriktigt grill på Swedish Taste. Det var en fyrarätters middag med extra krut på tillbehören som vi, ett gäng på 19 personer lagade tillsammans.

Det var bara att sätta på sig förklädet och hugga in på en syssla så jag ansvarade för att skala sparrisen, göra krutonger och bearnaisesås (vilket var klurigt) Samtidigt gällde det att mingla, dricka vin och få med sig vad de andra gjorde så att jag lärde mig något på vägen. 
Middagen bestod av:

Gazpacho soppa, grillade skaldjur med ramslök och krispigt bröd
Vit och grön sparris med parmesan, rostade solrosfrön och tryffelcreme

Fläskkarré sweet & sour samt lamm "jerk" rostad potatis med rosmarin med olika röror och såser 
Rabarber baba med consommé på rabarber, mynta och jordgubbar tillsammans med rostad jordgubbsglass och lakritsskumm 

Till detta serverades olika passade viner. Herre vad gott! Tack för en härlig kväll pappa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback