Filippinerna för och nackdelar

Resan är över och kropp och knopp försöker anpassa sig till vardagen på hemmaplan igen (chockartat) 

Dags att se tillbaka och sammanfatta intrycken vi fått från de senaste 3 veckorna...

Filippinerna, fördelar:

•  Trevlig lokalbefolkning som dessutom var väldigt ärliga! 
• Lätt att resa runt (fast tidskrävande) med välorganiserad kollektivtrafik
• Engelsktalande land
• Klart och fint vatten (hav) 

Filippinerna, nackdelar: 

• Inga direktflyg (lång restid) 
• Maten (ingen stark matkultur) 
•. Naturkatastrofer och fattigdom 
• Ganska regnigt 


Vi är över lag väldigt nöjda med vår resa. Filippinerna var ett spännande resemål men bjöd inte riktigt på så mycket genuinitet som jag förväntat mig. Fokus låg på sol, bad och avkoppling och det fick vi med råge. Värmen nådde hela vägen in i själen och det bär jag med mig. Också tacksamhet över mitt fina välorganiserade hemland och att vi har möjlighet att göra dessa resor. Hoppas det blir många fler framöver! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback