Tisdagslyx!

I mellanåt pendlar jag till Trollhättan/Vänersborg för att jobba. Oftast brukar det innebära att ta 9 tåget från centralen. Då fuskar jag, skippar att åka in till kontoret innan och försöker använda denna extra tid på morgonen till något speciellt. Visst kunde jag tagit sovmorgon men en timme till ger inte så mycket egentligen utan jag tar hellre igen den tiden efter jobbet. 

Istället ställdes klockan på tidigare än tidigast och ett morgonpass på Göta med axelträning blev valet. Efteråt fanns tid över så jag och Mikael åkte till ett fantastiskt litet italiensk fik på Tegnérsgatan vid Scandinavium. Där intogs en lyxig frukost med hög personlighet och goda delikatesser. När äggen stektes med salt och parmesan och doften av starkt kaffe spred sig ropades orderna ut på italienska och för en liten stund var jag tillbaka på vår lilla italienska resort på Malapascua, Filippinerna. Absolut inte sista gången jag besöker Fratelli Gridelli





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback