Drömmen om vår

I morse när jag vandrade längs Drottningtorget för att ta spårvagnen vidare till jobbet så slår det mig att det är ljust ute. Längtan efter vår kommer över en som en stormvåg. Efter att få gå i skinnjacka, att gatorna sopas rena från grus, att gräset får ny färg och en och annan krokus tittar upp. Längtar till mer energi och fler glimtar av solen. 

Men egentligen lurar man sig själv. Kalendern visar fortfarande på februari och man ska inte tro...

...men drömma får man! 

I helgen var vi en tur till Säffle. Det bjöds på hemskt väder men trevligt sällskap. Tog inte en enda bild men mysigt var det. Träffa svärisarna och Malin och Oskar som också var i stan. Det har gått så långt att vi får träffas på halva vägen i Sverige för att ses. Tycker inte om avståndet oss emellan utan längtar ibland tillbaka till Stockholmstiden då det var så mycket lättare att ses. Men en middag på Tuppen och ett löfte om att ses senare i vår/sommar satt fint! 

Sen åkte vi tillbaka tidigt till Göteborg på söndag för att skruva på köket. Jag får säkerligen pris för årets flickvän som tvingar Mikael montera käk mitt i OS final i hockey. Men snart ställer vi till med inflyttningsfest och då måste det var färdigt! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback