Paleo - halvvägs!

Dagarna går och Paleo finns numera i vår vardag. För Mikael går det bra men jag kämpar lite mer stundtals. Det går så väldigt upp och ner. Vissa dagar tänker jag inte alls på det medan andra dagar känns svårare att få ihop. Det är jobbigast när jag måste äta ute av olika anledningar eller när jag inte planerat min mat på ett bra sätt. När jag varit ute och ätit upplever jag att många restauranger väljer att bara plocka bort det jag inte kan äta istället för att byta ut det mot annat vilket gör att det ibland blir lite tråkigt.

Jag känner mig inte mer mätt eller pigg som jag hört att fler pratat om som en positiv effekt av kosten, utan mer tvärt om. Några av mina arbetskamrater upplever mig något mer stressad, negativ och med kortare tålamod vilket inte alls är bra men jag vet inte om det är Paleolivsstilen som gör det eller om jag bara varit nere i en svacka.

Jag har dock inget som helst sockersug i kroppen. Kan gå förbi det mesta och har inga problem att sitta med när kollegor mumsar i sig fredagsfika och påskgodis. Jag tar en apelsin och är ganska nöjd med livet ändå.

I helgen är det påsk och jag har bestämt mig för att det är okej att ta ett glas vin eller två och kanske någon ostbit. Nästa helg åker Mikael till Stockholm och i och med det så kommer nog den strikta Paleotiden att vara över. Funderar på vad det första är jag ska äta..?! : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback